tisdag 3 maj 2011

3 dagars minisemester !















Jag och min bästa vän Chatarina åkte till Helsingfors den 27 april för en liten minisemester! Jag har sett fram emot den här resan i en månads tid för det var då vi bestämde oss för att åka samt betalade resan.... Vi hade verkligen jätte roligt, fint soligt väder, trevligt umänge, häftigt uppträdande; tema New York, dansade så att jag hade träningsvärk.. Vi hade några timmar i Helsingfors då vi gick, å gick, å gick. Jag tycker inte att själva staden är särskilt vacker, men vi såg bara en liten bråkdel av hela Helsingfors förståss.... Det finns många Marimekko affärer, jag tog kort på en bråkdel av alla tyger som fanns just i denna affär! Det finns en gammaldags saluhall som var hur mysig som helst, jag köpte ett riktigt finskt mörkt surdegs bröd med mig hem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar