onsdag 16 mars 2011

Godmorgon härliga onsdag






Så skönt, ensam hemma, solen skiner från en klarblå himmel, - 4 grader, hällt upp kaffe å ska sitta i lugn å ro å dricka kaffet och läsa en tidning.
Jag ska fixa å dona lite här hemma innan det är dax för fyra dagars jobb på ett nytt boende som jag aldrig har varit på förut. Det ska bli intressent och spännande. Jag vet att personerna som bor där är jätte sjuka så jag får antagligen lära mig nya saker och bli lite klokare.

Få se om jag kan lägga upp bilderna idag då.... provar nu: Yippi det funkar !!!!
Bilden med kakor är från Vetekatten, världens godaste kaffe bröd och mysigaste fiket i hela Stockholm, jag med min nya skjorta + korta jeans att ha i sommar, Chatarina utanför OddMolly affären, jag utanför NK som alltid har sån fin skyltning, dessa dockor är iklädda pärlor, och jag i H&M´s Home butik, hur mycket fint som helst att köpa! Ja det var några kort att titta på!

Dagens text:
"Gud skänker oss våra färdigheter, men inte utan hjälp av människorhand. Han kan inte åstakomma Antonio Stradivarius fioler utan hjälp av Antonio. "
Georg Elliot

Den här texten tycker jag stämmer bra in på det jobb jag har, att jobba med psykiskt sjuka människor går inte om man inte får hjälp.
Ha en trevlig dag mina vänner, nu ska jag sätta fart med disken och allt annat roligt hushållsarbete!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar