tisdag 30 augusti 2011

Crusing...













både fredagen 26:e och lördagen 27:e var jag ute och "cruisade" med killen som jag åkte "fin" bil med för nån månad sedan. En Ford Torino 1969 årsmodell. Vi fick börja med att fixa en bränsleslang, för det droppade bensin under bilen och det visade sig att en slang var av, så det måste han fixa, sen efter en liten tur i stan, fick vi "bensinlås" vilket innebär att motorn blev för varm och då kommer inte bränslet dit utan det blir liksom stopp. Och där stod vi, mitt på strandgatan utanför Heartbreak hotel.... som tur var kom det hjälpsamma människor som hjälpte till att skjuta bilen åt sidan. Vi väntade i ca 30 min, sen startade motorn igen! Glad blev jag. Cruisade runt på stan med alla andra fina raggarbilar och fina 50-60-70 talsbilar. På fredagen åt vi god mat på Lams terass och jag kom sent hem, lördagen åkte vi bara runt lite, ställde bilen på parkeringen utanför slottet, gick runt lite, och det blev tidigt hem för mig. Söndagen skulle jag upp redan före 5....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar