söndag 21 oktober 2012

Hösten är vacker

Visst är hösten väldigt vacker, en solig, molnfri dag, men inte idag, då lyser solen med sin frånvaror, det regnar, är grått, trist, å bara några plusgrader. Det känns om att det är en jättebra innedag, slöa, läsa en bok å inte göra nåt speciellt alls.
Jag å en vännnina var på bio för ett tag sedan, det blev; "En oväntad vänskap" , en fransk film om en man som sitter i rullstol och söker en ny assistent, det mannen inte visste, var att han och assistentet blir vänner för livet, filmen är baserad på en verklig historia, desto bättre blev den. Jag ger filmen ***** stjärnor.
Igår var jag på "dejt". God mat, trevligt å mycket trevligt sällskap. Vi får se vad detta leder till, kanske mannen med stort M i mitt liv..... fortsättning följer......
Det som ligger på min "attgöralista" är för tillfället; planera mitt nya rum, med tanke på att 18-åringen flyttat så får jag ÄNTLIGEN ett eget rum ! Jag som sovit i vardagsrummet i snart 10 år tycker att det känns mycket märkligt att ha ett eget rum med en dörr som jag kan stänga..... jag vet faktiskt inte alls hur jag ska möblera, rummet är ca 3,50x3,20 m, och jag har i princip bara en säng, en byrå och ett skrivbord, det blir mycket plats över......
Förslag emottages tacksamt !
Jag tror att nu är det dax för kaffe å en smörgås å sen får jag se vad denna dag för med sig ! Jag bjuder på lite olika kort här, bara att njuta av höstfärgerna !



 Bilen tagen i Värnamo när jag å dotter Fanny var ute på vår 8 km promenad runt sjön.

 Den här bilden är tagen en tidig morgon i september när solen är på väg upp över Gävle Strand
Kram å ha en bra söndag !

1 kommentar: