onsdag 19 januari 2011

AKUTEN...


18 januari: "Bäcken som låg frusen i vintras, rinner nu i sin fåra, porlande och kluckande"
John F. Gardner
19 januari: "Även en tusenmilafärd börjar med ett steg"
Kinesiskt ordspråk

Solen skiner och det är känns som ett riktigt vårväder ute. Ingen vind. + 3 grader. Det droppar från hustaket. Det rinner vatten på vägen. Tänk om det ändå var mars-april så att sommaren var på väg. När jag blir pensionär ska jag bosätta mig i nåt varmare land, t ex Italien, där det är varmt året runt, så jag slipper snö, is, kyla, vinterkläder, stövlar, slask----
Igår morse hände nåt tråkigt, sista insatsen vi skulle göra (jag jobbade natt) på morgonen vid 06.10, då halkade jag på en isfläck och slog i bakhuvudet. Min kollega skjutsade upp mig på akuten. Som tur var, var det inte nåt stort sår, utan jag blev ihoplimmad (!) och jag fick ingen hjärnskakning, jag mådde lite illa och höll på att svimma, men det gick över.
Jag sov och vilade hela dagen igår, somnade 20.00 på kvällen och vaknade 07.00 i morse ! Antagligen välbehövligt.
Idag är jag mest öm på framsidan av halsen, i nacken och på ryggen. Kanske har jag fått nåt blåmärke oxå. Jag ska vila fram t o m fredag då jag förhoppningsvis kan ut och jobba natt hela helgen.
Ja det var allt för idag ! Tack å Hej !

1 kommentar:

  1. Stackare :( Det är ett jäkla underlag nu! Är det inte isbanor så är det fläckvis å man känner sig inte säker på någonstans :( Idag ska jag inhandla mig broddar få se om det kan vara till någon hjälp. De kanske inte biter på alla underlag, vad vet jag? Jag hoppas du mår bättre nu å de ömmande kroppsdelarna känns bättre. Var försiktigt!
    Många kramar.

    SvaraRadera