onsdag 18 april 2012

Loppis fyndat

Som sagt jag och Chatarina skulle ha en heldags utflykt på cykel idag, men så snopet, det var riktigt tråkigt väder, snö och regn om vartannat, snön stannade inte kvar på marken, men det var verkligen för kallt för att cykla, bara nån plusgrad, så det fick bli bilen i stället... Vi började på Röda Korset, men där fanns det inte allt så mycket som det brukar finnas, sen vidare mot Erikshjälpen och där hittade jag min "efterlängtade" Herrbetjänt, jag har letat efter en sådan ett tag nu, gärna en gammal, och precis en sådan hittade jag till fyndpriset 110 kronor ! Dessutom köpte jag 2 st Dalahästar. Kollade på Dalahästar när vi var i Stockholm på NK och där kostade den lilla hästen 199 kr! Jag köpte båda dessa för 250 kronor! Alltså ett riktigt fynd det med! Fika hann vi oxå med på Erikshjälpen innan vi fortsatte till RIA och till Prio1, men där hittade vi ingenting faktiskt.

Idag har jag haft storstädning, dammsugit alla golv, samt torkat dessa, dammtorkat, kastat saker, städat lite i Linda´s rum mm, nu har jag precis ätit lunch och tänkte ringa min svägerska och fråga om hon har lust att ta en promenad ner till Rusta, för jag tänkte köpa en tavelhylla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar