fredag 14 maj 2010

Åskoväder !

Imorse vaknade jag å Emilia av att det blixtrade å åskade å spöregnade, fy å usch, både hon å jag hatar när det åskar å blixtrar, jag är faktiskt rädd måste jag erkänna, så det var inte kul att kliva upp ur sängen för att åka till jobbet.... Emilia sa: "mamma, jag åker till stallet, jag vill inte vara ensam hemma" alltså då var klockan bara 7 på morgonen ! Och hon åkte faktiskt till stallet ! Nu är jag ensam hemma, Linda är fortfarande hos sin farmor i Östersund å Emilia sover borta i natt hos en kompis i Valbo. Så; vad ska jag göra; jo äta nåt å sen glo på tv, "jättekul", näe inte värst, men det får duga för ikväll. Imorn ska jag träffa min kontakt tjej å fm å vi ska antagligen åka till Valbo Köpcentrum, men på Väderkanalen, har dom lovat uppemot 20 grader varmt, å då vet jag inte om jag har nån större lust att kuta i affärer.... men vi får se imorn!
Det var längesen jag skrev dagens text, så nu gör jag det;
"Varje morgondag har två handtag. Vi kan gripa morgondagen antingen med ängslans eller med trons handtag"
Henry Ward Beecher

Ja nu var det mat å tv som gällde eller hur ? Ha en fortsatt trevlig kväll !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar