söndag 16 maj 2010

Trist, trist, trist

när jag vaknade å kollade ut genom mina rena fönster såg jag att det var mulet å grått... +11 grader, igår var det + 18 grader, strålande sol å hur varmt som helst ! Kan inte vädret bestämma sig ? att nu är det vår/sommar ! Längtar tills jag får gå barbent med shorts/kjol å linne å tunna skor utan strumpor !
Idag ska jag jobba, börjar 8 å slutar 13, jag har lovat Sofia att vi ska ut på en promenad å sen ska hon äta middag med mig å barnen ! Ska bli mysigt att få umgås med henne hela eftermiddan !

Dagens text:
"den som inte kan förlåta andra, river den bro han själv måste passera,
ty alla människor har behov av förlåtelse"
Thomas Fuller

Denna text är så sann, så sann, tycker jag.
Ha en bra dag, tack å hej!

2 kommentarer:

  1. Hej! Ja , inget vidare väder idag precis...ha det bra på jobbet..
    kram

    SvaraRadera
  2. Hej Helena!
    Tack för ditt inlägg i bloggen. Jag mår bra trots lite turbulens, ja du vet :)Är just nu vid en "tröskel som känns riktigt höööög att komma över, men det löser sig :)Det gör det alltid!
    Jag tycker mig se, i det jag läst nu, att det är lugnare i/runt dig igen. Jag hoppas det får hålla i sig. Dagens text är väldigt sann måste jag bara tillägga :)Ha det gott! Kramen

    SvaraRadera