söndag 4 april 2010

Dagens...

"En dag i sänder - det räcker. Se inte bakåt och sörj inte över det förflutna; det är över"
Ida Scott Taylor

Så sant som det är sagt, jag har en tendens att titta bakåt, grubblar, analyserar, funderar, tänker på allt som jag "gjort fel" + att jag tänker på sånt som jag inte BEHÖVER tänka på, blir så irriterad på mig själv ! Behöver nog gå lite terapi..... jobbar med människor å hjälper psykiskt sjuka, ibland känns det som att jag själv håller på att bli sjuk, är alldeles för mycket som rör sig i mitt huvud... kan nån hjälpa mig, skulle jag vilja skrika, men jag vet att det är bara jag som kan förändra mig själv å mina tankar.

Gud ge mig sinnesro att accepterar det jag inte kan förändra,
mod att förändra det jag kan
och förstånd att inse skillnaden

2 kommentarer:

  1. Hej! Hoppas verkligen inte du blir sjuk!! Tänk på allt du redan har istället o släpp det som egentligen inte är ditt..tänk på det du har just nu..
    På marknaden fanns det ett stånd med en massa armband i tenntråd och i sportboden flera jättefina av Littmarck.
    Jackan är i nylon, men mer en höst,vinter o vår jacka..lite lagom varm med lurv innuti..
    Kram

    SvaraRadera
  2. Helena vännen! Det kunde ha varit jag som skrev det här..känner igen mig allt för väl..Sant att det bara är du själv som kan göra förändringarna men kanske behöver lite stöd å hjälp oxå :) Kramar i massor..du är en fantastisk kvinna!

    SvaraRadera