måndag 5 april 2010

Grått, mulet å trist

"med smala ögon, spörjande
jag mäter varje sorg jag ser
och undrar om den sörjande
kan vara lika tyngd som jag"
Emily Dickinson

har precis ätit frukost å druckit kaffe, konstigt, men jag tycker inte ens att kaffet är gott längre, undrar vad det är som är fel? vädret kanske, det är som om london dimman bestämt sig för att stanna kvar i Gävle några dagar... igår var det dimma nästan hela dan, på em var det lite, lite sol.. å sen då ? dimma idag igen när man vaknar.
Har varit curling mamma på morgonen, Emilia sov hos en kompis i Valbo, hon har stalltjänst idag kl 7, så mamsen gick upp å gjorde i ordning matsäck bestående av frukost / lunch /middag / frukt och åkte till Valbo vid halv 7 för att hämta Emilia å skjutsa henne till stallet.... vad gör man inte för sina barn ?? !!
Nu känner jag att jag faktiskt behöver sova en stund till, så jag hoppar ner i sängen å får se om john blund kan in finna sig....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar